І. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА

 

 

 

1. Цей Статут розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Петрівського аграрного коледжу  (далі – Коледж).

 

Коледж – заклад вищої освіти, що проводить освітню діяльність, пов’язану зі здобуттям освіти освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» і має відповідний рівень кадрового та матеріально-технічного забезпечення.

 

Коледж заснований на державній формі власності, фінансується за рахунок державного (місцевого) бюджету.

 

Організаційно-правова форма закладу: державна організація, яка утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законодавством України, що регламентує діяльність неприбуткових організацій.

 

Петрівський аграрний коледж – один з найстаріших сільськогосподарських навчальних закладів України.  В 1920 році була відкрита Курисово-Покровська сільськогосподарська школа, яка готувала рільників.

 

У 1929 році школу реорганізували в Петрівський сільськогосподарський технікум .

 

  З 17 лютого 1972 року, за наказом № 20 Міністерства сільського господарства УРСР, навчальний заклад став іменуватися Петрівський радгосп-технікум за рахунок об'єднання Петрівського сільськогосподарського технікуму і місцевого колгоспу “Україна”.

 

  Згідно з  наказом від 25 травня 1998 року № 154 Міністерства агропромислового комплексу України “Про перейменування навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, Петрівський радгосп-технікум перейменовано у Петрівський державний аграрний технікум”.

 

У 1981 році до Петрівського державного аграрного технікуму було передано Завадівський зоотехнічний технікум  згідно  з  наказом Міністерства сільського господарства від 10.06.1981 р.  № 178.

 

У 1985 році приєднано Ісаївський ветеринарний технікум згідно з наказом Міністерства сільського господарства від 17.07.1985 р № 245.

 

Розпорядженням  Кабінету  Міністрів  України від 04 лютого 2015 року № 87-р  «Про передачу цілісних  майнових комплексів навчальних закладів та державної установи до сфери управління Міністерства освіти і науки України», Петрівський державний аграрний технікум переданий із сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 25 червня 2018 року            № 684 «Про зміну типу та перейменування Петрівського державного аграрного технікуму» Петрівський державний аграрний технікум перейменовано в Петрівський аграрний коледж.     

 

Повна назва Коледжу: ПЕТРІВСЬКИЙ АГРАРНИЙ КОЛЕДЖ.

 

Скорочена назва: ПАК, англійскою мовою Petrivka Agricultural College. (PAC)

 

  2. Місцезнаходження Коледжу: вул.Куриса 9, с. Курісове (Петрівка), Лиманський район, Одеська область, 67512  тел./факс: (04855)9-41-42,

 

    е-mail: petrivka-pdat@online.ua;  сайт petrivka.jimdo.com

 

3. Основними напрямами діяльності Коледжу є:

 

˗         організація освітньої діяльності на високому рівні, яка забезпечує здобуття особами відповідного ступеня освіти за обраними спеціальностями;

 

˗         підготовка згідно з державним (регіональним) замовленням і договірними зобов’язаннями висококваліфікованих фахівців;

 

˗         атестація педагогічних кадрів;

 

˗         підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів;

 

˗         культурно-освітня, методична, фінансово-господарська діяльність;

 

˗         надання платних освітніх та інших послуг відповідно до законодавства;

 

˗         здійснення зовнішніх зв’язків.

 

4. Основними завданнями Коледжу є:

 

участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку держави через формування людського капіталу;

 

формування особистості шляхом патріотичного, правового та екологічного виховання; утворення в учасників освітнього процесу моральних цінностей; соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;

 

створення необхідних умов для реалізації учасниками освітнього процесу їхніх здібностей і талантів;

 

збереження та примноження моральних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства.

 

5. Коледж має право видавати студентам-випускникам державний документ про вищу освіту встановленого зразка за акредитованими спеціальностями.

 

Особи, які мають базову загальну середню освіту, можуть одночасно навчатися за програмою фахової підготовки і здобувати повну загальну середню освіту.

 

Коледж має право здійснювати підготовку фахівців за відповідними стандартами, компетентності яких відповідають третьому та четвертому рівням національної рамки кваліфікацій, після ліцензування такої освітньої діяльності та акредитування відповідних освітніх програм відповідно до законодавства.

 

6. Коледж як юридична особа може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, мати обов’язки, бути позивачем і відповідачем у суді, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державній казначейській службі України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, штампи, офіційні бланки з реквізитами Коледжу.

 

7. Коледж здійснює свою діяльність відповідно до законодавства та цього Статуту.

 

8. Структурні підрозділи Коледжу утворюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Коледжу і функціонують згідно з цим Статутом.

 

                     Структурними підрозділами Коледжу є відділення, навчально-дослідне господарство, предметні (циклові) комісії, бібліотека, навчально-виробнича майстерня та інші підрозділи, що забезпечують освітній процес та соціально-побутові умови.

 

   Відділення – це структурні підрозділи Коледжу, що об’єднують навчальні групи з однієї або декількох спеціальностей та форм навчання. Відділення створюються рішенням директора Коледжу, якщо на ньому навчається  не менше ніж 150 студентів.

 

 У Коледжі створені і функціонують відділення денної і заочної форми навчання:

 

   Відділення «Агрономія» та «Заочне відділення» включають спеціальності:

 

  201 «Агрономія» денної форми навчання;

 

  193 «Геодезія та землеустрій» заочної форми навчання;

 

204 «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва » заочної форми навчання.

 

208 «Агроінженерія» заочної  форми навчання.

 

Відділення «Агроінженерія» включає спеціальності:                                           208 «Агроінженерія» денної форми навчання.

 

193 «Геодезія та землеустрій» денної форми навчання.

 

Відділення «Ветеринарна медицина» включає спеціальності:

 

211 «Ветеринарна медицина» денної форми навчання.

 

204 «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва» денної форми навчання.

 

Керівництво відділенням здійснює завідувач, який призначається на посаду директором Коледжу з числа педагогічних працівників, які мають повну вищу освіту і досвід навчально-методичної роботи.

 

Завідувач відділення забезпечує організацію освітнього  процесу, виконання навчальних планів і програм, здійснює контроль за якістю викладання навчальних предметів, навчально-методичною діяльністю викладачів.

 

Циклова комісія (предметна) – структурний навчально-методичний підрозділ, що проводить виховну, навчальну та методичну роботу з однієї або кількох споріднених навчальних дисциплін. Предметна (циклова) комісія створюється за рішенням директора Коледжу за умови, що до її складу входять не менше ніж три педагогічні працівники.

 

Перелік предметних (циклових) комісій, кандидатури їх голів і персональний склад затверджується наказом директора Коледжу на кожний навчальний рік.

 

      Підрозділи для забезпечення освітнього процесу:

 

 

 

               автотракторокомбайнодром;

 

               майданчик для навчання з початкового керування;

 

               навчально-виробнича майстерня;

 

               лабораторії;

 

               навчальні кабінети;

 

               комп’ютерні класи;

 

               бібліотека з читальною залою;

 

               колекційно-дослідне поле;

 

               земельні ділянки для навчально-дослідницької роботи, надані

 

               для постійного користування Коледжу, в межах навчально-

 

               дослідного господарства;

 

               навчально-виробнича ферма;

 

               навчальна клініка ветеринарної медицини;

 

               геодезичний полігон;

 

               навчальний машинний двір;

 

               машинно-тракторний парк.

 

 

 

Підрозділи для забезпечення соціально-побутових умов:

 

               спортивно-оздоровчий комплекс;

 

               гуртожитки;

 

               їдальня з буфетами.

 

 

 

9. Освітня діяльність за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, що провадиться Коледжем згідно із Законом України «Про вищу освіту», продовжується в межах строку навчання за певною освітньо-професійною програмою з видачею державного документа про вищу освіту встановленого зразка.

 

 

 

II. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

 

МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

 

1. Міністерство освіти і науки України реалізує права та обов’язки уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу стосовно Коледжу як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкуванні та сфері управління якого перебуває Коледж.

 

2. Міністерство освіти і науки України:

 

затверджує за поданням Загальних зборів трудового колективу Коледжу Статут Коледжу;

 

укладає в місячний термін контракт із директором Коледжу, обраним за конкурсом у порядку, встановленому Законом України «Про вищу освіту».

 

За поданням Загальних зборів трудового колективу Коледжу достроково розриває контракт із директором із підстав, визначених Кодексом законів про працю України чи за порушення Статуту Коледжу та умов контракту;

 

здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Коледжу;

 

 

 

здійснює ліцензування та акредитацію Коледжу;

 

здійснює контроль за дотриманням Статуту Коледжу;

 

здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.

 

 

 

III. ОБСЯГ ЦИВІЛЬНОЇ ПРАВОЗДАТНОСТІ

 

 

 

1. Цивільна правоздатність Коледжу виникає з моменту його створення і складається з прав та обов’язків Коледжу.

 

2. Для виконання своїх завдань Коледж має право:

 

розробляти та реалізовувати освітні програми в межах ліцензованих спеціальностей та робітничих професій;

 

самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу;

 

обирати типи програм підготовки молодших спеціалістів, що передбачені Міжнародною стандартною класифікацією освіти;

 

приймати на роботу педагогічних та інших працівників;

 

формувати власний штатний розпис відповідно до законодавства;

 

запроваджувати рейтингове оцінювання освітніх досягнень учасників освітнього процесу;

 

надавати додаткові освітні та інші послуги відповідно до законодавства;

 

самостійно розробляти та запроваджувати власні програми освітньої, науково-технічної та інноваційної діяльності;

 

самостійно запроваджувати спеціалізації, визначати їх зміст і програми навчальних дисциплін;

 

утворювати заклади загальної середньої освіти за погодженням з органами місцевого самоврядування;

 

утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати свої структурні підрозділи;

 

проводити видавничу діяльність, зокрема видавати підручники, навчальні посібники і наукові праці, а також розвивати власну поліграфічну базу;

 

проводити на підставі відповідних договорів спільну діяльність із закладами освіти, науковими установами та іншими юридичними особами;

 

розміщувати свої навчальні, дослідні та навчально-виробничі підрозділи на підприємствах, в установах та організаціях;

 

брати участь у роботі міжнародних організацій;

 

запроваджувати власну символіку та атрибутику;

 

встановлювати власні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

 

звертатися з ініціативою до органів, що здійснюють управління у сфері освіти, про внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у сфері освіти, а також брати участь у роботі над проектами;

 

проводити фінансово-господарську та іншу діяльність відповідно до законодавства та Статуту Коледжу;

 

розпоряджатися власними надходженнями, зокрема від надання платних послуг;

 

 

 

відкривати поточні та депозитні рахунки в банках у встановленому законодавством порядку;

 

здійснювати інші права, що не суперечать законодавству.

 

3. Коледж зобов’язаний:

 

вживати заходи шляхом запровадження відповідних новітніх технологій щодо запобігання та виявлення академічного плагіату в курсових та дипломних роботах (проектах) здобувачів освіти;

 

мати внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти;

 

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

 

здійснювати бухгалтерський, оперативний облік та вести статистичну звітність згідно із законодавством;

 

оприлюднювати на офіційному веб-сайті, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб інформацію про реалізацію своїх прав і виконання зобов’язань, а також штатний розпис на поточний рік, кошторис на поточний рік та всі зміни до нього, звіт про використання та надходження коштів, інформацію щодо проведення тендерних процедур.

 

4. Обов’язки Коледжу реалізуються через обов’язки директора та учасників освітнього процесу.

 

Невиконання Коледжем головних завдань діяльності, вимог стандартів освіти є підставою для позбавлення його ліцензій у порядку, встановленому законодавством.

 

5. Учасниками освітнього процесу в Коледжі є:

 

педагогічні працівники;

 

здобувачі освіти та інші особи, які навчаються в Коледжі;

 

інші працівники Коледжу.

 

6. Педагогічні працівники – особи, які за основним місцем роботи в Коледжі проводять освітню, методичну та організаційну діяльність.

 

Посади педагогічних працівників можуть обіймати особи з вищою освітою зі ступенем магістра.

 

7. Педагогічні працівники призначаються на посаду директором Коледжу відповідно до законодавства.

 

8. Педагогічні працівники Коледжу підлягають атестації в порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. Перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників затверджується Кабінетом Міністрів України, порядок їх присвоєння визначається Міністерством освіти і науки України.

 

9. Педагогічні працівники мають право на:

 

захист професійної честі, гідності;

 

академічну свободу, що реалізується в інтересах особи, суспільства та людства загалом;

 

академічну мобільність для провадження професійної діяльності;

 

участь в управлінні Коледжу, у тому числі обирати та бути обраним до Загальних зборів трудового колективу, педагогічної ради Коледжу;

 

 

 

вибір методів і засобів навчання, що забезпечують високу якість освітнього процесу;

 

забезпечення створення відповідних умов праці, підвищення свого професійного рівня, організацію відпочинку та побуту, встановлених законодавством, умовами індивідуального трудового договору та колективного договору;

 

безоплатне користування бібліотечними, інформаційними ресурсами, послугами навчальних, наукових, спортивних, культурно-освітніх підрозділів Коледжу;

 

захист права інтелектуальної власності;

 

підвищення кваліфікації та стажування не рідше одного разу на п’ять років;

 

соціальне та пенсійне забезпечення в установленому законодавством порядку.

 

Педагогічні працівники мають й інші права, передбачені законодавством.

 

10. Педагогічні працівники зобов’язані:

 

забезпечувати викладання на високому освітньому рівні навчальних дисциплін відповідної освітньої програми за спеціальністю (напрямом підготовки);

 

підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність;

 

дотримуватися норм педагогічної етики, моралі, поважати гідність осіб, які навчаються у Коледжі, прищеплювати їм любов до України, виховувати їх у дусі українського патріотизму і поваги до Конституції України та державних символів України;

 

розвивати в осіб, які навчаються у Коледжі, самостійність, ініціативу, творчі здібності;

 

дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Коледжу, законодавства.

 

11. Керівництво Коледжу забезпечує працівникам:

 

належні умови праці, побуту, відпочинку;

 

правовий, професійний захист;

 

встановлення посадових окладів відповідно до законодавства.

 

12. Керівник Коледжу відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору визначає порядок, встановлює розміри доплат, надбавок, премій, матеріальної допомоги й заохочення педагогічних та інших працівників Коледжу.

 

13. Педагогічні працівники Коледжу підвищують кваліфікацію та проходять стажування у відповідних освітньо-наукових установах та підприємствах як в Україні, так і за кордоном.

 

14. Робочий час педагогічного працівника визначається Кодексом законів про працю України.

 

15. Права та обов’язки заступників директора, керівників структурних підрозділів визначаються директором Коледжу відповідно до функцій, які вони виконують.

 

16. Особами, які навчаються в Коледжі, є студенти. Права та обов’язки студентів Коледжу визначаються законодавством.

 

 

 

17. Прийом осіб на навчання до Коледжу здійснюється на конкурсній основі відповідно до законодавства.

 

18. Студент може бути відрахований із Коледжу за умов:

 

завершення навчання за відповідною освітньою програмою;

 

за власним бажанням;

 

у зв’язку з переведенням до іншого навчального закладу;

 

через невиконання навчального плану;

 

порушення умов договору (контракту), укладеного між Коледжем та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;

 

інші випадки, передбачені законодавством.

 

Особа, відрахована з Коледжу до завершення навчання за освітньою програмою, отримує академічну довідку, що містить інформацію про результати навчання, назви дисциплін, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС. Зразок академічної довідки встановлюється Міністерством освіти і науки України.

 

Здобувач освіти має право на перерву у навчанні у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої  програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, через сімейні обставини тощо). Таким особам надається академічна відпустка в установленому порядку. Навчання чи стажування в освітніх установах (у тому числі іноземних держав) може бути підставою для перерви у навчанні, якщо інше не передбачено міжнародними актами чи договорами між закладами вищої освіти.

 

19. Здобувачам освіти, які реалізують право на академічну мобільність, протягом навчання, стажування чи здійснення наукової діяльності в іншому навчальному закладі на території України чи поза її межами гарантується збереження місця навчання та виплата стипендії відповідно до Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність. Такі особи не відраховуються із складу здобувачів освіти.

 

Поновлення на навчання студентів, відрахованих з Коледжу або яким надано академічну відпустку, а також переведення здобувачів вищої освіти здійснюються, як правило, під час канікул.

 

20. Студенти, які навчаються в Коледжі, можуть бути переведені:

 

до іншого закладу освіти;

 

з одного напряму підготовки на інший у межах однієї галузі знань;

 

з однієї форми навчання на іншу;

 

з однієї спеціальності на іншу в межах одного напряму підготовки.

 

Порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у Коледжі, а також порядок надання їм академічної відпустки визначаються Положенням, затвердженим Міністерством освіти і науки України.

 

 

 

IV. УПРАВЛІННЯ КОЛЕДЖЕМ.

 

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИРЕКТОРА КОЛЕДЖУ

 

 

 

1. Діяльність Коледжу здійснюється на основі принципів:

 

автономії та самоврядування;

 

поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;

 

 

 

незалежності від політичних партій, громадських і релігійних організацій розмежування прав, повноважень і відповідальності Міністерства освіти і науки України, до сфери управління якого належить Коледж, органів управління Коледжу та його структурних підрозділів.

 

2. Безпосереднє управління діяльністю Коледжем здійснює директор, який обирається шляхом таємного голосування строком на п'ять років у порядку, передбаченому Законом України «Про вищу освіту». Його права, обов’язки та відповідальність визначаються відповідно до законодавства, цього Статуту та контракту.

 

3. Кандидат на посаду директора Коледжу повинен вільно володіти державною мовою, мати вищу освіту, відповідну підготовку, стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж десять років. Кандидат на посаду директора Коледжу має бути громадянином України.

 

Одна і та ж особа не може бути керівником Коледжу більше ніж два строки.

 

4. Процедура обрання керівника складається з таких етапів:

 

оголошення конкурсу та прийом документів від претендентів на посаду керівника;

 

підготовка виборів;

 

проведення виборів.

 

5. Вибори директора Коледжу проводяться з дотриманням таких принципів: відкритості, гласності, таємного та вільного волевиявлення, добровільної участі у виборах, демократичності, забезпечення рівності прав учасників виборів.

 

6. Міністерство освіти і науки України оголошує конкурс на заміщення посади директора Коледжу не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку контракту особи, яка займає цю посаду. У разі дострокового припинення повноважень директора Коледжу конкурс оголошується протягом тижня з дня утворення вакансії.

 

7. Міністерство освіти і науки України протягом двох місяців із дня оголошення конкурсу на посаду директора Коледжу приймає пропозиції щодо претендентів на посаду директора Коледжу і протягом 10 днів з дня завершення терміну подання відповідних пропозицій вносить  кандидатури претендентів, які відповідають вимогам Закону України «Про вищу освіту», до закладу вищої освіти для голосування.

 

8. Претенденти можуть бути висунуті трудовим колективом Коледжу чи його структурного підрозділу, первинною профспілковою організацією працівників та студентів, а також шляхом самовисування.

 

9. У виборах директора Коледжу беруть участь педагогічні працівники Коледжу, виборні представники з числа інших категорій працівників та виборні представники з числа студентів. При цьому загальна кількість (повний склад) педагогічних працівників Коледжу повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Коледжу – до 10 відсотків, а кількість виборних представників з числа студентів – не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.

 

 

 

Порядок обрання представників для участі у виборах з числа штатних працівників, які не є педагогічними працівниками Коледжу, визначається Положенням, яке затверджується Педагогічною радою Коледжу.

 

Порядок обрання представників для участі у виборах з числа студентів Коледжу визначається Положенням про студентське самоврядування.

 

10. Директор Коледжу зобов'язаний забезпечити належні умови для роботи організаційного комітету та виборчої комісії.

 

11. Результати виборів оприлюднюються протягом 24 годин після складання протоколу про результати голосування шляхом розміщення у друкованому вигляді відповідної інформації на інформаційних стендах у доступних для загального огляду місцях, розташованих у приміщеннях Коледжу, а також на офіційному веб-сайті Коледжу та веб-сайті Міністерства освіти і науки України.

 

12. Вибори вважаються такими, що не відбулись у разі, якщо:

 

1)      у першому турі виборів брав участь один кандидат і він не набрав більше 50 відсотків голосів виборців, які мають право брати участь у виборах;

 

2)      у виборах брали участь кілька кандидатів і жоден з них не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах;

 

3)      у другому турі виборів жоден з кандидатів не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах;

 

4)      участь у виборах взяли менш як 50 відсотків виборців.

 

У разі, якщо у виборах брали участь кілька кандидатів і жоден з них не набрав більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, організаційний комітет приймає рішення про проведення другого туру виборів, який проводиться через сім календарних днів після проведення першого туру виборів.

 

Уся документація, пов’язана з проведенням виборів директора Коледжу, зберігається в Коледжі протягом п’яти років.

 

13. Не може бути обрана, призначена (у тому числі виконувачем обов’язків) на посаду директора Коледжу особа, яка:

 

1)      за рішенням суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена;

 

2)      має судимість за вчинення злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

 

3)      відповідно до вироку суду позбавлена права обіймати відповідні посади;

 

4)      за рішенням суду була визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

 

5)      піддавалася адміністративному стягненню за корупційне правопорушення протягом року з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили;

 

6)      підпадає під дію частини третьої статті 1 Закону України «Про очищення влади».

 

14. Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.

 

 

 

15. З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, Міністерство освіти і науки України укладає контракт строком на п’ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.

 

16. Директор Коледжу може бути звільнений з посади Міністерством освіти і науки України, у зв’язку з прийняттям рішення про його відкликання зборами трудового колективу, які  його обрали на посаду, з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення Статуту Коледжу та умов контракту.

 

Рішення про відкликання директора Коледжу приймається більшістю голосів за умов присутності не менше як двох третин статутного складу зборів трудового колективу Коледжу.

 

17. Директор є представником Коледжу у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законодавством і Статутом Коледжу.

 

18. Директор Коледжу в межах наданих йому повноважень:

 

організовує діяльність Коледжу;

 

вирішує питання фінансово-господарської діяльності Коледжу, затверджує його структуру і штатний розпис;

 

видає накази і розпорядження, дає обов’язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Коледжу доручення;

 

відповідає за результати діяльності Коледжу перед Міністерством освіти і науки України;

 

є розпорядником майна і коштів;

 

забезпечує виконання кошторису, укладає договори;

 

призначає на посаду та звільняє з посади працівників;

 

забезпечує охорону праці, дотримання законодавства та порядку;

 

визначає функціональні обов’язки працівників;

 

формує контингент осіб, які навчаються у Коледжі;

 

відраховує з Коледжу та поновлює на навчання в ньому здобувачів освіти за погодженням з органами студентського самоврядування та первинними профспілковими організаціями осіб (якщо дана особа є членом профспілки), які навчаються, з підстав, установлених законодавством;

 

забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і програм навчальних дисциплін;

 

контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;

 

здійснює контроль за якістю роботи педагогічних та інших працівників;

 

забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Коледжу;

 

сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, організацій профспілок працівників Коледжу і студентів, громадських організацій, які діють у Коледжі;

 

сприяє формуванню здорового способу життя у здобувачів освіти, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Коледжу, створює належні умови для занять масовим спортом;

 

 

 

 

 

спільно з виборними органами первинних організацій профспілок працівників Коледжу і студентів подає для затвердження Загальним зборам трудового колективу Коледжу правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;

 

здійснює інші передбачені цим Статутом повноваження.

 

Директор Коледжу відповідає за провадження освітньої та інноваційної діяльності у Коледжі, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього закладу.

 

19. Директор Коледжу щороку звітує перед Загальними зборами трудового колективу Коледжу та Міністерством освіти і науки України.

 

Директор зобов’язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Коледжу.

 

20. Директор Коледжу відповідно до цього Статуту може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам і керівникам структурних підрозділів.

 

21. Для вирішення основних питань діяльності відповідно до цього Статуту директор Коледжу створює робочі та дорадчі органи, а також визначає їх повноваження.

 

Робочі органи: адміністративна рада, приймальна комісія.

 

Дорадчі органи: Педагогічна рада, методична рада.

 

Діяльність, склад, обсяг повноважень та функції регламентовані Положеннями про робочі та дорадчі органи, які затверджуються наказом директора Коледжу.

 

22. Адміністративна рада вирішує поточні питання діяльності Коледжу, виконання правил внутрішнього розпорядку, наказів та розпоряджень органів управління освітою, вживає заходів щодо покращення соціально-побутових умов навчання, праці і відпочинку  студентів та працівників Коледжу.

 

23. Склад та функції приймальної комісії визначаються Положенням про приймальну комісію Коледжу, яке розробляється і затверджується директором Коледжу. Строк повноважень приймальної комісії Коледжу становить один рік.

 

24. Педагогічна рада Коледжу є дорадчим органом. Рішення Педагогічної ради є правомочними, якщо на засіданні ради присутні не менше двох третин її членів і вступають у дію наказом (розпорядженням) директора Коледжу.

 

25. Методична рада – колегіальний орган, який об’єднує працівників, безпосередньо зайнятих в освітньому процесі, створюється з метою вдосконалення якості навчання і виховання, підвищення професійної кваліфікації і педагогічної майстерності викладачів.

 

 

 

V. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

 

 

1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Коледжу є Загальні збори трудового колективу, включаючи виборних представників із числа осіб, які навчаються в Коледжі. Загальні збори трудового колективу скликаються не рідше одного разу на рік. Учасниками загальних зборів є всі категорії працівників Коледжу та представники осіб, які навчаються у Коледжі. При цьому не менш як 75 відсотків загальної чисельності трудового колективу повинні

 

 складати  педагогічні працівники, які працюють у Коледжі на постійній основі, і не менш як 15 відсотків – виборні представники з числа студентів Коледжу, які обираються студентами Коледжу шляхом прямих таємних виборів.

 

Рішення Загальних зборів приймається простою більшістю голосів за присутності двох третин членів трудового колективу.

 

2. Загальні збори трудового колективу Коледжу:

 

приймають за поданням Педагогічної ради Статут Коледжу чи зміни (доповнення) до нього;

 

заслуховують щороку звіт директора Коледжу та оцінюють його діяльність;

 

обирають комісію з трудових спорів відповідно до законодавства про працю;

 

розглядають за обґрунтованим поданням Педагогічної ради Коледжу питання про дострокове припинення повноважень директора Коледжу;

 

затверджують Правила внутрішнього розпорядку Коледжу і Колективний договір;

 

розглядають інші питання діяльності Коледжу відповідно до законодавства, цього Статуту та Колективного договору.

 

3. Загальні збори трудового колективу скликаються спільним рішенням директора та профспілкового комітету Коледжу.

 

Загальні збори трудового колективу вважаються правомочними, якщо на них присутні не менше половини загальної кількості членів трудового колективу Коледжу або не менше як дві третини обраних делегатів.

 

4. У Коледжі діє студентське самоврядування, яке є невід’ємною частиною громадського самоврядування.

 

5. Структура, система органів студентського самоврядування та питання, що належать до їх компетенції, порядок обрання голови студентського самоврядування, його заступника, а також обсяг їх повноважень, прав і обов’язків визначаються Положенням про студентське самоврядування Коледжу, що затверджується Загальними зборами студентів.

 

6. Студентське самоврядування діє на рівні групи, відділення та Коледжу. Представницькі, виконавчі та контрольно-ревізійні органи студентського самоврядування обираються строком на один рік.

 

Орган студентського самоврядування Коледжу очолює особа, яка має статус студента. Голова студентського самоврядування та його заступник можуть перебувати на посаді не більш як два строки.

 

У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються  законодавством.

 

7. Директор Коледжу забезпечує належні умови для діяльності органів студентського самоврядування.

 

Адміністрація Коледжу не має права втручатися в діяльність органу студентського самоврядування, крім випадків, передбачених законодавством.

 

 

 

VI. ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ

 

 

 

1. Освітня діяльність Коледжу ґрунтується, організовується та здійснюється відповідно до законодавства.

 

2. Головною метою освітньої діяльності Коледжу є досягнення високого рівня підготовки фахівців, які відповідають сучасним потребам розвитку економіки і стандартам освіти.

 

3. Коледж забезпечує навчання за денною та заочною формами згідно зі спеціальностями, що визначаються ліцензією на провадження освітньої діяльності у межах строку навчання за певною освітньо-професійною програмою.

 

Освітня діяльність проводиться відповідно до положень про організацію освітнього процесу в Коледжі, які затверджуються Педагогічною радою Коледжу відповідно до законодавства.

 

4. Освітній процес у Коледжі проводиться державною мовою. З метою створення умов для міжнародної мобільності Коледж має право прийняти рішення про викладання однієї чи кількох дисциплін англійською та/або іншими іноземними мовами, забезпечивши при цьому знання здобувачами освіти відповідної дисципліни державною мовою.

 

5. Коледж на підставі освітньо-професійної програми за кожним напрямом підготовки (спеціальністю) розробляє навчальні плани, які визначають перелік та обсяг навчальних дисциплін у кредитах ЄКТС, послідовність вивчення дисциплін, форми проведення навчальних занять та їх обсяг, графік освітнього процесу, форми поточного і підсумкового контролю. Для конкретизації планування освітнього процесу на кожний навчальний рік складається навчальний план, що затверджується директором Коледжу.

 

6. Нормативні навчальні дисципліни визначаються державними стандартами освіти. Дотримання їх назв та обсягів є обов’язковим для Коледжу. Вибіркові навчальні дисципліни визначаються Коледжем.

 

7. Підсумкова атестація, захист дипломних проектів (робіт) студентів здійснюється екзаменаційною кваліфікаційною комісією (ЕКК) після завершення навчання з метою встановлення фактичної відповідності рівня підготовки вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики. Голови ЕКК із кожної спеціальності щорічно затверджуються директором Коледжу.

 

Робота екзаменаційної кваліфікаційної комісії регламентується окремим Положенням.

 

До складання кваліфікаційних іспитів та до захисту дипломних проектів (робіт) допускаються студенти, які виконали всі вимоги навчального плану.

 

Результати захисту дипломного проекту та складання кваліфікаційних екзаменів визначаються оцінками «відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно».

 

Студенту, який склав кваліфікаційні іспити, захистив дипломний проект (роботу) відповідно до вимог освітньо-професійної програми підготовки, рішенням екзаменаційної кваліфікаційної комісії присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста і видається документ про вищу освіту державного зразка.

 

Студенту, який отримав підсумкові оцінки «відмінно» не менше як з 75 відсотків усіх навчальних дисциплін та індивідуальних завдань, передбачених навчальним планом, а з інших навчальних дисциплін та індивідуальних завдань – оцінки «добре», склав кваліфікаційний іспит з оцінкою «відмінно», захистив

 

дипломний проект (роботу) з оцінкою «відмінно», а також виявив себе у творчій роботі, що підтверджується рекомендацією циклової комісії, видається диплом з відзнакою.

 

Студент, який не склав кваліфікаційного іспиту або не захистив дипломний проект, допускається до повторного складання такого іспиту чи захисту дипломного проекту протягом трьох років.

 

8. Для осіб, які навчаються в Коледжі за денною формою навчання, двічі на рік встановлюються канікули загальною тривалістю не менше 8 календарних тижнів, крім випускного курсу.

 

Особи, які навчаються в Коледжі, не можуть відволікатися від навчальних занять і контрольних заходів, установлених розкладом, крім випадків, передбачених законодавством.

 

9. Система якості освіти, що діє в Коледжі, передбачає здійснення таких процедур і заходів:

 

удосконалення планування освітньої діяльності – затвердження, моніторинг і періодичний перегляд освітніх програм, стандартів освіти;

 

удосконалення заходів діагностування якості навчання;

 

підвищення якості контингенту здобувачів освіти;

 

посилення кадрового потенціалу Коледжу;

 

забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти;

 

розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;

 

забезпечення публічності інформації про діяльність Коледжу;

 

участь Коледжу в національних та міжнародних рейтингових дослідженнях діяльності навчальних закладів.

 

10. Нормативний термін навчання за освітньо-професійною програмою підготовки встановлюється відповідно до стандартів освіти.

 

11. Навчально-методичне забезпечення здійснюється Міністерством освіти і науки України, Державною установою «Науково-методичний центр інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів «Агроосвіта»  та Коледжем.

 

 

 

VII. МІЖНАРОДНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

 

 

1. Коледж може здійснювати міжнародне співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами вищої освіти, установами та підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами, укладати певні договори відповідно до законодавства.

 

2. Основними напрямами міжнародного співробітництва Коледжу є:

 

1)  участь у програмах двостороннього та багатостороннього міждержавного обміну студентами, педагогічними працівниками;

 

2)  проведення спільних наукових досліджень;

 

3)  організація міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;

 

 

 

 

 

4)  участь у міжнародних освітніх програмах;

 

5)  спільна видавнича діяльність;

 

6)  створення спільних освітніх і наукових програм з іноземними закладами вищої освіти, науковими установами, організаціями;

 

7)  відрядження за кордон педагогічних працівників для педагогічної роботи відповідно до міжнародних договорів України, а також договорів між такими закладами вищої освіти та іноземними партнерами;

 

8)  залучення педагогічних працівників іноземних закладів вищої освіти для участі в педагогічній роботі у Коледжі;

 

9)  направлення осіб, які навчаються у Коледжі, на навчання у закордонних закладах вищої освіти;

 

10)інші напрями та форми не заборонені законодавством України.

 

 

 

VIII. МАЙНО ТА КОШТИ КОЛЕДЖУ

 

 

 

1. Майно Коледжу складається з основних засобів, обігових коштів, а також інших активів, відображених у бухгалтерському балансі Коледжу і закріплене за ним на праві господарського відання.

 

Відповідно до законодавства та з урахуванням організаційно-правової форми Коледжу з метою забезпечення його статутної діяльності Міністерством освіти і науки України закріплюються на основі права господарського відання будівлі, споруди, майнові комплекси, земельні ділянки, комунікації, обладнання, техніку,  транспортні засоби та інше майно.

 

2. Землекористування та реалізація прав власника земельних ділянок, у тому числі набуття відповідних прав на землю, здійснюються Коледжем відповідно до Земельного кодексу України.

 

3. Майно закріплюється за Коледжем на праві господарського відання і не може бути предметом застави, а також не підлягає вилученню або передачі у власність юридичним і фізичним особам без згоди Міністерства освіти і науки України та Загальних зборів трудового колективу Коледжу, крім випадків, передбачених законодавством.

 

4. Власні надходження Коледжу, отримані від плати за послуги, що надаються згідно з освітньою, навчально-виробничою діяльністю, благодійні внески та гранти відповідно до рішення, прийнятого Педагогічною радою Коледжу, зараховуються на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в територіальному органі центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або на поточні та вкладні рахунки установ державних банків. Зазначені доходи, а також відсотки, отримані від розміщення коштів Коледжу на вкладних рахунках в установах державних банків, включаються до кошторису Коледжу і можуть використовуватися на придбання майна і його використання, капітальне будівництво та ремонт приміщень, поліпшення матеріально-технічного, навчально-лабораторного, навчально-методичного забезпечення освітнього процесу тощо в межах статутної діяльності Коледжу.

 

 

 

5. Передача в оренду Коледжем закріплених за ним на праві господарського відання об’єктів власності здійснюється без права їх викупу відповідно до законодавства.

 

Земельні ділянки передаються Коледжу у постійне користування в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

 

6. Коледж у порядку, визначеному законом, та відповідно до Статуту має право:

 

1)  власності на об’єкти інтелектуальної власності, створені за власні кошти або кошти державного чи місцевого бюджетів;

 

2)  засновувати сталий фонд Коледжу та розпоряджатися доходами від його використання відповідно до умов функціонування сталого фонду, а також отримувати майно, кошти і матеріальні цінності, зокрема будинки, споруди, обладнання, транспортні засоби від державних органів, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб, у тому числі як благодійну допомогу;

 

3)  проводити фінансово-господарську діяльність в Україні та за кордоном;

 

4)  використовувати майно, закріплене за ним на праві господарського відання, у тому числі для провадження господарської діяльності, передавати його в оренду та в користування відповідно до законодавства;

 

5)  створювати власні або використовувати за договором інші матеріально-технічні бази для провадження освітньої, наукової, інноваційної або господарської діяльності;

 

6)  створювати та розвивати власну базу соціально-побутових об’єктів, мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурно-мистецьких структурних підрозділів;

 

7)  здійснювати капітальне будівництво, реконструкцію, проводити капітальний і поточний ремонт основних фондів;

 

8)  спрямовувати кошти на соціальну підтримку педагогічних та інших працівників Коледжу та осіб, які навчаються у Коледжі;

 

9)  відкривати поточні та депозитні рахунки у національній та іноземній валютах відповідно до законодавства, користуватися банківськими кредитами без урахування обмежень на право здійснення запозичень, установлених статтею 16 та пунктом 27 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України;

 

10)брати участь у формуванні статутного капіталу, інноваційних структур і утворених за участю закладів вищої освіти малих підприємств, що розробляють і впроваджують інноваційну продукцію, шляхом внесення до них нематеріальних активів (майнових прав на об’єкти права інтелектуальної власності);

 

11)засновувати заклади освіти, установи;

 

12)засновувати підприємства для провадження інноваційної та/або виробничої діяльності;

 

13)здійснювати перекази в іноземній валюті внесків за колективне членство у міжнародних освітніх і наукових асоціаціях, а також за передплату на іноземні наукові видання та доступ до світових інформаційних мереж та баз даних;

 

14)             шляхом внесення нематеріальних активів (майнових прав на об’єкти права інтелектуальної власності) брати участь у формуванні статутного капіталу

 

 

 

інноваційних структур різних типів (наукових, технологічних парків, бізнес-інкубаторів тощо).

 

7. Фінансування Коледжу здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджету та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, з дотриманням принципів цільового та ефективного використання коштів, публічності та прозорості в прийнятті рішень.

 

7.1  Фінансування Коледжу складається із:

 

1)  загального фонду на підготовку фахівців у межах державного та/або регіонального  замовлення;

 

2)  спеціального фонду, який формується за рахунок коштів, одержаних за надання платних освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів (угод, контрактів) з юридичними і фізичними особами; за виконання робіт, послуг; від реалізації продукції; від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання тощо;

 

3)  добровільних грошових внесків, матеріальних цінностей, одержаних від підприємств, установ, організацій та фізичних осіб;

 

4)  інших не заборонених законодавством надходжень.

 

До кошторису Коледжу обов’язково включаються витрати, пов’язані з розвитком матеріально-технічної і лабораторної бази, із забезпеченням ліцензованими програмними продуктами для здійснення освітньої діяльності, а також із проходженням виробничих і переддипломних практик здобувачами вищої освіти.

 

8.   Доходи використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Коледжу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених установчими документами.

 

9. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) їх частини серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску),  членів органів управління та інших пов’язаних із ними осіб.

 

10. Коледж розпоряджається коштами, отриманими від статутної діяльності,  згідно із затвердженим Міністерством освіти і науки України або Департаментом освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації кошторисом.

 

11. Коледж утворений та зареєстрований у порядку, визначеному законодавством.

 

12. Кошти, отримані Коледжем як плата за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації кадрів або за надання освітніх та інших послуг, не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевого бюджетів.

 

 

 

 

 

IX. ПОРЯДОК ЗВІТНОСТІ, КОНТРОЛЮ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ

 

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКОЇ ТА ІНШОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

 

 

1. Коледж, як заклад вищої освіти державної форми власності, відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Указу Президента України «Про Положення про

 

 

 

 

 

Державну казначейську службу України», інших нормативно-правових актів самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік роботи, веде статистичну звітність, складає форми місячної, квартальної та річної звітності і  відповідно до затверджених вимог подає їх до Міністерства освіти і науки України, органів Державної фіскальної служби України, Державної служби статистики України, Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування України.

 

2. Аудит діяльності Коледжу здійснюється згідно із законодавством.

 

3. Директор Коледжу та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської і статистичної звітності відповідно до законодавства. Громадський контроль здійснюється громадськими організаціями на принципах відкритості і прозорості.

 

 

 

 

 

X. КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

 

 

1. Освітній процес Коледжу базується на концептуальних засадах Національної доктрини розвитку освіти, Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту».

 

Концепція освітнього процесу розробляється строком на п’ять років, розглядається Педагогічною радою та затверджується директором.

 

2. У концепції визначається головна мета, освітня система Коледжу, що модернізується з урахуванням принципів гуманізації, демократизації, неперервності, практичності, адаптивності. Передбачається перегляд змісту освіти з урахуванням нових державних, галузевих та інших стандартів вищої освіти, розробка нових освітньо-професійних програм та програм навчальних дисциплін.

 

3. З урахуванням потреб галузей економіки планується відкриття нових перспективних спеціальностей і спеціалізацій, розвиток дистанційної форми навчання.

 

4. Коледж розвиває співробітництво з провідними закладами вищої освіти України та іноземних держав.

 

5. Національно-патріотичне, морально-правове та фізичне виховання є невід’ємними складовими освіти і здійснюються впродовж усього процесу навчання молоді.

 

Коледж забезпечує розвиток масового спорту як важливої складової виховання молоді.

 

6. Забезпечення високої якості освіти та професійної мобільності випускників Коледжу на ринку праці здійснюється шляхом інтеграції навчальних закладів різних рівнів акредитації, наукових установ та підприємств.

7. Для підтримки педагогічних працівників, підвищення їх відповідальності за якість професійної діяльності вживаються заходи щодо можливості оволодіння сучасними інформаційними технологіями, вивчення іноземних мов та досвіду іноземних держав.